fbq('track', 'AddPaymentInfo'); fbq('track', 'InitiateCheckout'); fbq('track', 'Lead'); fbq('track', 'ViewContent'); fbq('track', 'Purchase', {value: 0.00, currency: 'USD'});
top of page
BS DECRETOS SITE.png
DECRETOS_2024 SELO.png
PORTUGUÊS

JANEIRO

 

Não lhes falei que daria paz a meus filhos e protegeria aqueles que me servem? Os rebeldes foram lançados em monturo, como excremento os atirei para longe de Mim. A sua rebelião invadiu a Minha presença e como mal cheiro ofendeu Minha santidade, sua vergonha foi exposta a todos e seus enganos não ficaram em oculto. Os justos, Eu os mantive em segurança, pois andam em retidão e não se curvam a homens maus, nem se alimentam das suas mentiras.

 

"Deus faz que o solitário viva em família; liberta aqueles que estão presos em grilhões; mas os rebeldes habitam em terra seca.”

(Salmos 68:6)

 

FEVEREIRO

 

Dias difíceis virão para o ímpio, dias de dores se manifestarão para os que fugiram da Minha presença. Mas, por misericórdia, Eu os acolherei e os colocarei nas Minhas asas para que vejam que Minha misericórdia é maior que suas maldades e Minha graça é mais abundante do que a iniquidade dos perversos. Como um pai cuida de um filho, assim cuidarei do Meu povo, e como prometi não deixarei que o inimigo os destrua. Eu os guardarei em segurança.

 

"E eles serão meus, diz o SENHOR dos Exércitos; naquele dia serão para mim joias; poupá-los-ei, como um homem poupa a seu filho, que o serve. Então voltareis e vereis a diferença entre o justo e o ímpio; entre o que serve a Deus, e o que não o serve.”

(Malaquias 3:17,18) 

 

MARÇO

 

Acordem e proclamem, digam que Eu Sou o Senhor e fora de Mim não há outro, criei todas as coisas e as sustento com o Meu poder. Cuidarei dos Meus filhos, por amor àqueles que não negam Meu Santo Nome nem escondem do seu rosto a Minha santidade. Escreverei algo novo nessa nação, e saberão que Eu Sou Aquele que muda tempos e estações e EU não mudo por causa da maldade dos homens.

 

“E ele muda os tempos e as estações; ele remove os reis e estabelece os reis; ele dá sabedoria aos sábios e conhecimento aos entendidos. Ele revela o profundo e o escondido; conhece o que está em trevas, e com ele mora a luz.” (Daniel 2:21,22)

 

ABRIL

 

Minha redenção está viva e Minha promessa nunca muda! Salvarei os Meus filhos e darei livramentos aos que Me servem, mostrarei o Meu bem e lhes darei sinais de mudança de sorte. Nunca negarei a Minha promessa nem manterei para sempre a Minha ira, com misericórdia cuidarei desse povo e pelo Meu braço forte mudarei o destino dessa nação, e saberão, de perto e de longe, que Eu Sou o Senhor e fora de Mim não há outro.

 

“Porque eu, o SENHOR, não mudo; por isso vós, ó filhos de Jacó, não sois consumidos.” (Malaquias 3:6)

MAIO

 

Por que estão atônitos e estão com medo? Poderá o homem ser Deus? Por um acaso poderão acrescentar um côvado na sua eira ou um fruto extra na sua lavoura? Não sou Eu quem sustento tudo? Não fui Eu que soprei a vida e não sou Eu quem tiro o fôlego? Por que estão temendo e por que estão assustados? Eu escrevo os dias do homem e sou Eu quem dou cabo deles. Foquem em Mim e de Mim não tirem os olhos, pois todos verão que Meus livramentos serão liberados e Meus milagres, de constante, acompanharão o Meu povo.

 

“Olhai para mim, e sereis salvos, vós, todos os termos da terra; porque eu sou Deus, e não há outro. Por mim mesmo tenho jurado, já saiu da minha boca a palavra de justiça, e não tornará atrás; que diante de mim se dobrará todo o joelho, e por mim jurará toda a língua.” (Isaías 45:22,23)

 

JUNHO

 

Eu trouxe para perto aqueles que estavam distantes e os firmei dentro dos Meus termos. Eu os escolhi para serem um, para serem fortes e os forjei para que não fossem destruídos nas batalhas. Não fiquem preocupados, pois Eu os livrarei. Não fiquem perplexos, pois Eu jurei pelo Meu Nome protegê-los. Não os deixarei órfãos nem como crianças que não conhecem o seio da sua mãe. Eu os segurarei pela mão direita e os conduzirei para lugares seguros. Como lhes prometi, não negarei a Minha bênção e não os deixarei desamparados. Eu Sou o Senhor e não minto, e fora de Mim não há deus.

 

“Eu sou o SENHOR, e não há outro; fora de mim não há Deus; eu te cingirei, ainda que tu não me conheças; para que se saiba desde o nascente do sol, e desde o poente, que fora de mim não há outro; eu sou o SENHOR, e não há outro.” (Isaías 45 5,6)

 

JULHO

 

O conselho das nações de nada sabem, os homens empedernidos não conhecem o Meu Nome. Eu os confundirei nos seus conselhos e os trarei para o Meu propósito. Não existe dia sem Mim nem noite que Eu não governe. Os pensamentos dos homens são altivos e suas decisões uma afronta à Minha Palavra, mas Eu menearei a cabeça dos poderosos de um lado a outro lado e saberão que Sou Eu quem faço o novo e quem sustento os Meus filhos. Por um acaso Eu mudei? Não Sou Eu o Senhor que mantém todas as coisas em ordem? Escreverei um dito novo e firmarei os joelhos tementes para que saibam que Sou Eu quem sustento tudo e quem dou livramento aos Meus filhos.

 

“O homem mau, o homem iníquo tem a boca pervertida. Acena com os olhos, fala com os pés e faz sinais com os dedos. Há no seu coração perversidade, todo o tempo maquina mal; anda semeando contendas. Por isso a sua destruição virá repentinamente; subitamente será quebrantado, sem que haja cura. Estas seis coisas o SENHOR odeia, e a sétima a sua alma abomina: Olhos altivos, língua mentirosa, mãos que derramam sangue inocente, o coração que maquina pensamentos perversos, pés que se apressam a correr para o mal, a testemunha falsa que profere mentiras, e o que semeia contendas entre irmãos.” (Provérbios 6:12-19)

AGOSTO

 

Os Meus servos serão honrados; os ímpios serão abatidos como um cão que não sabe o caminho de volta para casa e como um boi que não reconhece o seu dono. Assim ficarão aqueles que zombam do Meu Nome e abominam Minha presença, Eu os tornarei em nada, e como pó soprado no deserto os banirei, e como sementes que morrem sem frutificar farei com cada palavra que fora lançada no solo dessa nação. Saberão que Sou Eu quem os vingo e Sou Eu quem estabeleço o novo.

 

“Não vos lembreis das coisas passadas, nem considereis as antigas. Eis que faço uma coisa nova, agora sairá à luz; porventura não a percebeis? Eis que porei um caminho no deserto, e rios no ermo.” (Isaías 43:18,19)

 

SETEMBRO

 

Nunca menti a Meus filhos nem omiti a Minha presença. Por acaso, sou como um homem comum, que mente para sobreviver e compromete seus descendentes ao adversário, por causa das suas maldades? Eu não Sou homem, nem filho de homem, Eu Sou o Senhor e Meu trono é firmado na justiça e verdade, e Meus decretos não serão anulados, por causa da incredulidade dos perversos. Marcarei essa nação com Minha presença e a verdade estará diante do Meu povo como a luz do Meu candelabro.

 

“Tu tens um braço poderoso; forte é a tua mão, e alta está a tua destra. Justiça e juízo são a base do teu trono; misericórdia e verdade irão adiante do teu rosto. Bem-aventurado o povo que conhece o som alegre; andará, ó SENHOR, na luz da tua face. Em teu nome se alegrará todo o dia, e na tua justiça se exaltará. Pois tu és a glória da sua força; e no teu favor será exaltado o nosso poder. Porque o SENHOR é a nossa defesa, e o Santo de Israel o nosso Rei.” (Salmos 89:13-18) 

 

OUTUBRO

 

Dancem e exultem na Minha presença, não há nada que esteja fora do Meu conselho. Abri um portal novo, entrem por ele e vejam que Eu prepararei um banquete para os que Me honram e uma cilada para os que Me rejeitam. Creiam, fiz algo novo! Persistam! Tem minha novidade à sua frente, nessa nova estação contemplarei Meus ungidos e abaterei o adversário, e saberão que Eu faço diferença entre aqueles que Me servem e aqueles que me aborrecem.

 

“E eles serão meus, diz o SENHOR dos Exércitos; naquele dia serão para mim joias; poupá-los-ei, como um homem poupa a seu filho, que o serve. Então voltareis e vereis a diferença entre o justo e o ímpio; entre o que serve a Deus, e o que não o serve.” (Malaquias 3:17,18)

 

NOVEMBRO

 

Quem disse que Eu não vi a maldade do ímpio e a injustiça dos maus? Por um acaso não conheço o profundo e escondido? Quem poderá esconder o seu rosto de Mim, e quem poderá fugir da Minha presença? Como caniço que varre a terra os banirei da Minha presença e como um sopro de vento forte os tirarei do Meu território. A maldade não prevalecerá por afronta à Minha presença. A injustiça não será mantida, pois os justos por Mim serão honrados. Não enfraqueçam as mãos nem mudem a cadência das suas marchas, Eu os conduzirei à vitória e mostrarei que Eu, o Senhor, Sou o mesmo e não mudo. Não estou punindo Meus filhos, estou levando-os para outro nível.

 

“Nossos pais nos disciplinavam por curto período, segundo lhes parecia melhor; mas Deus nos disciplina para o nosso bem, para que participemos da sua santidade. Nenhuma disciplina parece ser motivo de alegria no momento, mas sim de tristeza. Mais tarde, porém, produz fruto de justiça e paz para aqueles que por ela foram exercitados. Portanto, fortaleçam as mãos enfraquecidas e os joelhos vacilantes.” (Hebreus 12:10-12)

 

DEZEMBRO

 

Preparem os carros para a guerra e os cavalos de batalha sejam selados, pois Meus filhos não serão envergonhados nesse tempo nem os entregarei nas mãos dos inimigos. Adestrem os filhos para lutarem e afiem a espada para guerrearem com destreza. A Minha Palavra não cessará nos seus lábios nem os Meus princípios se ausentarão da sua mente. Como o tefilin que está sobre a testa, e a mezuzá que está nos umbrais das portas, e como o talit que está sobre a cabeça, e o anel da aliança no seu dedo, Eu não os deixarei sozinhos, mas os estabelecerei no território, para que nessa jornada de prova não se esqueçam de Mim nem neguem Meu Santo Nome no dia da angústia. Não lhes faltará paz nem se ausentará a prosperidade nas suas portas. Eu, o Senhor, farei isso!

 

“Os homens podem preparar seus cavalos para o dia da batalha, mas somente Yahweh, o SENHOR é quem dá a vitória!”

(Provérbios 21:31)

 

 

Palavra recebida em Outubro de 2023, em Sião.

FELIZ 2024! Desfrute de cada milagre que o Eterno preparou para você e sua família!

DECREES

DECREES 2024

JANUARY

 

Did I not tell you that I would give peace to my children and protect those who serve me? The rebels were thrown into dunghills, I threw them away from Me like excrement. Their rebellion invaded My presence and like a bad smell it offended My holiness, their shame was exposed to everyone, and their mistakes were not hidden. The righteous, I have kept safe, for they walk uprightly and do not bow down to evil men, nor feed on their lies.

 

“God sets the lonely in families, he leads out the prisoners with singing; but the rebellious live in a sun-scorched land.” (Psalms 68:6)

 

 

 

 

FEBRUARY

 

Difficult days will come for the wicked, days of pain will appear for those who fled from My presence. But out of mercy, I will welcome you and place you under My wings so that you may see that My mercy is greater than your wickedness and My grace is more abundant than the iniquity of the wicked. As a father takes care of a son, so I will take care of My people, and as I promised, I will not let the enemy destroy them. I will keep them safe.

 

“They shall be Mine, says the LORD of hosts, “On the day that I make them My jewels. And I will spare them as a man spares his own son who serves him.” Then you shall again discern Between the righteous and the wicked, between one who serves God And one who does not serve Him." (Malachi 3:17,18)

 

 

 

 

MARCH

 

Wake up and proclaim, say that I Am the Lord and apart from Me there is no other, I created all things and I sustain them with My power. I will take care of My children, out of love for those who do not deny My Holy Name nor hide My holiness from their faces. I will write something new in this nation, and they will know that I am the One who changes times and seasons and I do not change because of the wickedness of men.

 

“And He changes the times and the seasons; He removes kings and raises up kings; He gives wisdom to the wise and knowledge to those who have understanding. He reveals deep and secret things; He knows what is in the darkness, And light dwells with Him.” (Daniel 2:21,22)

 

 

APRIL

 

My redemption is alive, and My promise never changes! I will save My children and give deliverance to those who serve Me, I will show My goodness and give them signs of a change in fortune. I will never deny My promise, nor will I keep My wrath forever, with mercy I will care for these people and by My strong arm I will change the destiny of this nation, and they will know, from near and far, that I Am the Lord and apart from Me there is no other.

 

“For I am the Lord, I do not change; Therefore you are not consumed, O sons of Jacob.” (Malachi 3:6)

 

 

 

 

MAY

 

Why are they astonished and afraid? Can man be God? By chance, could they add a cubit to their threshing floor or an extra fruit to their field? Am I not the one who sustains everything? Was it not I who breathed life and am I not the one who takes your breath away? Why are they afraid and why are they scared? I write the days of man and I am the one who ends them. Focus on Me and do not take your eyes off Me, as everyone will see that My deliverances will be released, and My miracles will constantly accompany My people.

 

“Look to Me, and be saved, all you ends of the earth! For I am God, and there is no other. I have sworn by Myself; The word has gone out of My mouth in righteousness, and shall not return, That to Me every knee shall bow, every tongue shall take an oath.”

(Isaiah 45:22,23)

 

 

 

  

JUNE

 

I have brought close those who were far away and established them within My terms. I chose them to be one, to be strong, and I forged them so that they would not be destroyed in battle. Do not be worried, for I will deliver you. Do not be perplexed, for I have sworn by My Name to protect you. I will not leave them orphans or like children who do not know their mother's breast. I will hold you by the right hand and lead you to safe places. As I promised you, I will not deny you My blessing and I will not leave you destitute. I Am the Lord and I do not lie, and outside of Me there is no god.

 

“I am the Lord, and there is no other; There is no God besides Me. I will gird you, though you have not known Me, that they may know from the rising of the sun to its setting That there is none besides Me. I am the Lord, and there is no other; ” (Isaiah 45:5,6)

 

 

JULY

 

The council of nations know nothing, hardened men do not know My Name. I will confound them in their counsels and bring them to My purpose. There is no day without Me nor night that I do not govern. Men's thoughts are haughty, and their decisions are an affront to My Word, but I will shake the heads of the powerful from one side to the other and they will know that I am the one who creates the new and who sustains My children. Did I change by any chance? Am I not the Lord who keeps all things in order? I will write a new saying and I will firm the fearful knees so that they know that I am the One who sustains everything and Who gives deliverance to My children.

 

“A worthless person, a wicked man, walks with a perverse mouth; He winks with his eyes, He shuffles his feet He points with his fingers; perversity is in his heart, He devises evil continually, He sows discord. Therefore, his calamity shall come suddenly; Suddenly he shall be broken without remedy. These six things the Lord hates, yes, seven are an abomination to Him: A proud look, A lying tongue, Hands that shed innocent blood, A heart that devises wicked plans, Feet that are swift in running to evil, A false witness who speaks lies, and one who sows discord among brethren.” (Proverbs 6:12-19)

 

 

AUGUST

 

My servants will be honored; the wicked will be slaughtered like a dog that does not know the way home and like an ox that does not recognize its owner. So will those who mock My Name and abominate My presence, I will turn them into nothing, and like dust blown into the desert I will banish them, and like seeds that die without bearing fruit I will deal with every word that was sown on the soil of this nation. They will know that I am the One who avenges them, and I am the One who establishes the new.

 

“Do not remember the former things, nor consider the things of old. Behold, I will do a new thing, now it shall spring forth; Shall you not know it? I will even make a road in the wilderness and rivers in the desert.” (Isaiah 43:18,19)

 

 

 

SEPTEMBER

 

I have never lied to My children nor omitted My presence. Am I like a common man, who lies to survive and commits his descendants to the adversary because of his evil deeds? I am not man, nor the son of man, I am the Lord and My throne is established on righteousness and truth, and My decrees will not be nullified because of the unbelief of the wicked. I will mark this nation with My presence and the truth will be before My people as the light of My lampstand.

 

“You have a mighty arm; Strong is Your hand, and high is Your right hand. Righteousness and justice are the foundation of Your throne; Mercy and truth go before Your face. Blessed are the people who know the joyful sound! They walk, O Lord, in the light of Your countenance. In Your name they rejoice all day long, And in Your righteousness, they are exalted. For You are the glory of their strength, And in Your favor our horn is exalted. For our shield belongs to the Lord, And our king to the Holy One of Israel.”

(Psalms 89:13-18)

 

 

 

OCTOBER

 

Dance and rejoice in My presence, there is nothing that is outside of My counsel. I have opened a new portal, enter through it, and see that I will prepare a banquet for those who honor Me and a trap for those who reject Me. Believe me, I did something new! Persist! You have My news in front of you, in this new season I will contemplate My anointed and I will slaughter the adversary, and you will know that I make the difference between those who serve Me and those who hate Me.

 

“They shall be Mine, says the Lord of hosts, On the day that I make them My jewels. And I will spare them as a man spares his own son who serves him. Then you shall again discern Between the righteous and the wicked, between one who serves God And one who does not serve Him.” (Malachi 3:17,18)

 

 

NOVEMBER

 

Who said that I have not seen the wickedness and the injustice of the wicked? Do I perhaps not know the deep and hidden? Who can hide his face from Me, and who can flee from My presence? Like a reed that sweeps the earth I will banish them from My presence and like a strong wind I will remove them from My territory. Evil will not prevail due to an affront to My presence. Injustice will not be maintained, for the righteous by Me will be honored. Do not weaken your hands or change the cadence of your marches, I will lead you to victory, and I will show that I, the Lord, Am the same and do not change. I am not punishing My children; I am taking them to another level.

 

“For they indeed for a few days chastened us as seemed best to them, but He for our profit, that we may be partakers of His holiness. Now no chastening seems to be joyful for the present, but painful; nevertheless, afterward it yields the peaceable fruit of righteousness to those who have been trained by it. Therefore, strengthen the hands which hang down, and the feeble knees.” (Hebrews 12:10-12)

 

 

 

 

DECEMBER

 

Prepare the chariots for war and the war horses be saddled, for My children will not be put to shame at that time nor will I deliver them into the hands of the enemies. Train your children to fight and sharpen their swords to fight with dexterity. My Word will not cease on your lips, nor will My principles be absent from your mind. Like the tefillin that is on the forehead, and the mezuzah that is on the doorposts, and like the tallit that is on the head, and the covenant ring on the finger, I will not leave them alone, but I will establish them in the territory, so that on this journey of trial they will not forget Me nor deny My Holy Name in the day of trouble. They will not lack peace, nor will prosperity be absent from their doors. I, the Lord, will do it!

 

“Men can prepare their horses for the day of battle, but only Yahweh, the LORD, is the one who gives victory!” (Proverbs 21:31)

 

Word received in October 2023, in Zion.

 

HAPPY 2024! Enjoy every miracle that the Eternal has prepared for you and your family!

DECRETO ESPAÑOL

DECRETO 2024

ENERO

 


¿No os dije que daría paz a mis hijos y protegería a quienes me sirven? Los rebeldes fueron arrojados a los muladares, los arrojé lejos de Mí como excremento, su rebelión invadió Mi presencia y como mal olor ofendió Mi santidad, su vergüenza quedó expuesta a todos y sus errores no quedaron ocultos. A los justos los he guardado a salvo, porque caminan en rectitud y no se inclinan ante los malos, ni se alimentan de sus mentiras.

 

“Dios hace que los solitarios vivan en familia; libera a los que están atados con grilletes; pero los rebeldes habitan en tierra seca”. (Salmo 68:6)

 

 

 

FEBRERO

 

Vendrán días difíciles para los malvados, aparecerán días de dolor para los que huyeron de Mi presencia. Pero por misericordia os acogeré y os pondré en Mis alas para que veáis que Mi misericordia es mayor que vuestra maldad y Mi gracia es más abundante que la iniquidad de los malvados. Como un padre cuida a su hijo, así cuidaré yo de mi pueblo, y como prometí, no dejaré que el enemigo los destruya. Los mantendré a salvo.

 

“Y serán míos, dice Jehová de los ejércitos; en aquel día serán para mí joyas; Los perdonaré como un hombre perdona a su hijo que le sirve. Entonces regresarás y verás la diferencia entre los justos y los malvados; entre los que sirven a Dios y los que no le sirven”. (Malaquías 3:17,18)

 

 

MARZO

 


Despierten y proclamen, digan que Yo Soy el Señor y fuera de Mí no hay otro, Yo creé todas las cosas y las sostengo con Mi poder. Cuidaré de Mis hijos, por amor a aquellos que no niegan Mi Santo Nombre ni ocultan Mi santidad de sus rostros. Escribiré algo nuevo en esta nación, y sabrán que Yo soy Quien cambio los tiempos y las estaciones y no cambio por la maldad de los hombres.

 

“Y él cambia los tiempos y las estaciones; destituye reyes y pone reyes; él da sabiduría a los sabios y conocimiento a los sabios. Él revela lo profundo y lo oculto; Él sabe lo que hay en las tinieblas, y la luz habita con él”. (Daniel 2:21,22)

 

 

ABRIL

 

¡Mi redención está viva y Mi promesa nunca cambia! Salvaré a Mis hijos y daré liberación a los que Me sirven, mostraré Mi bien y les daré señales de cambio de suerte. Nunca negaré Mi promesa ni guardaré Mi ira para siempre, con misericordia cuidaré de este pueblo y con Mi brazo fuerte cambiaré el destino de esta nación, y sabrán, de cerca y de lejos, que Yo Soy el Señor y fuera de Mí no hay otro.

 

“Porque yo, el SEÑOR, no cambio; Por eso vosotros, hijos de Jacob, no habéis sido consumidos”. (Malaquías 3:6)

 

 

 


MAYO

 

¿Por qué están asombrados y asustados? ¿Puede el hombre ser Dios? ¿Podrían por casualidad añadir un codo a su era o un fruto extra a su campo? ¿No soy yo quien sostiene todo? ¿No fui yo quien sopló la vida y no soy yo quien deja sin aliento? ¿Por qué están temblando y por qué tienen miedo? Yo escribo los días del hombre y soy yo quien los acaba. Concéntrate en Mí y no apartes tus ojos de Mí, ya que todos verán que Mis libramientos serán liberados y Mis milagros acompañarán constantemente a Mi pueblo.

 

“Mirenme a mí, y seréis salvos, todos los confines de la tierra; porque yo soy Dios y no hay otro. Por mí mismo he jurado, palabra de justicia ha salido de mi boca, y no me retractaré; que ante mí se doblará toda rodilla, y toda lengua jurará por mí”. (Isaías 45:22,23)

 

 

 

  

JUNIO

 

He acercado a los que estaban lejos y los he establecido dentro de Mis términos. Los elegí para que fueran uno, para que fueran fuertes, y los forjé para que no fueran destruidos en la batalla. No os preocupéis, porque yo os libraré. No os quedéis perplejos, porque he jurado por Mi Nombre protegeros. No los dejaré huérfanos ni como niños que no conocen el pecho de su madre. Te tomaré de la mano derecha y te conduciré a lugares seguros. Como os prometí, no os negaré Mi bendición y no os dejaré desamparados. Yo Soy el Señor y no miento, y fuera de Mí no hay dios.

 

“Yo soy el SEÑOR, y no hay otro; Fuera de mí no hay Dios; Yo te ceñiré, aunque tu no me conozcas; para que se sepa desde la salida del sol y desde la puesta del sol, que no hay otro fuera de mí; Yo soy el Señor y no hay otro”. (Isaías 45 5,6)

 

 

JULIO

 

El consejo de las naciones no sabe nada, los hombres endurecidos no conocen Mi Nombre. Los confundiré en sus consejos y los llevaré a Mi propósito. No hay día sin Mí ni noche que Yo no gobierne. El pensamiento de los hombres es altivo y sus decisiones son una afrenta a Mi Palabra, pero Yo sacudiré la cabeza de los poderosos de un lado a otro y sabrán que Yo soy quien crea lo nuevo y quien sostiene a Mis hijos. ¿Cambié por casualidad? ¿No soy yo el Señor que mantiene todas las cosas en orden? Escribiré un dicho nuevo y reafirmaré las rodillas temerosas para que sepan que soy Yo quien sustenta todo y quien da liberación a Mis hijos.

 

“El hombre malo, el malvado, tiene boca pervertida. Saluda con los ojos, habla con los pies y hace señas con los dedos. Hay perversidad en su corazón, planea el mal todo el tiempo; Está sembrando contiendas. Por eso su destruccion vendrá repentinamente; subitamente sera quebrantado sin que haya cura. Estas seis cosas aborrece el Señor, y aun la septima abomina su alma: Los ojos altivos, la lengua mentirosa, las manos que derraman sangre inocente, el corazon que maquina pensamientos perversos, los pies que se apresuran a hacer el mal y el testigo falso que profiere mentiras y que siembra contiendas entre hermanos." Prov. 6:12-19

 

 

AGOSTO

 

Mis siervos serán honrados; Los impíos serán degollados como perro que no conoce el camino a casa y como buey que no reconoce a su dueño. Así serán los que se burlan de Mi Nombre y aborrecen Mi presencia, los convertiré en nada, y como polvo arrastrado al desierto los desterraré, y como semillas que mueren sin dar fruto trataré con cada palabra que fue lanzada en el suelo de esa nación. Sabrán que soy yo quien los vengo y soy quien establece lo nuevo.

 

“No os acordéis de las cosas pasadas, ni consideréis las cosas antiguas. He aquí, estoy haciendo algo nuevo, ahora saldrá a la luz; ¿No lo entiendes? He aquí, yo abriré camino en el desierto y ríos en el desierto”. (Isaías 43:18,19)

 

 

 

SEPTIEMBRE

 

Nunca les he mentido a Mis hijos ni he omitido Mi presencia. ¿Soy como un hombre común, que miente para sobrevivir y entrega a su descendencia al adversario a causa de sus malas acciones? No soy hombre, ni hijo de hombre, soy el Señor y Mi trono está establecido sobre la justicia y la verdad, y Mis decretos no serán anulados por la incredulidad de los malvados. Marcaré a esa nación con Mi presencia y la verdad estará delante de Mi pueblo como la luz de Mi candelero.

 

“Tienes un brazo poderoso; fuerte es tu mano, y alta es tu diestra. La justicia y el juicio son la base de tu trono; la misericordia y la verdad irán delante de tu rostro. Bienaventurados los que conocen el sonido alegre; Él caminará, oh SEÑOR, a la luz de tu rostro. En tu nombre se regocijará todo el día, y en tu justicia será exaltado. Porque vosotros sois la gloria de su fortaleza; y a tu favor será exaltado nuestro poder. Porque el SEÑOR es nuestra defensa, y el Santo de Israel es nuestro Rey”. (Salmo 89:13-18)

 

 

 

OCTUBRE

 

Bailen y regocíjense en Mi presencia, no hay nada que esté fuera de Mi consejo. He abierto un nuevo portal, entrad por él y veréis que prepararé un banquete para los que Me honran y una trampa para los que Me rechazan. Créeme, ¡hice algo nuevo! ¡Persistan! Tienen Mis noticias frente a ustedes, en esta nueva temporada contemplaré a Mis ungidos y degollaré al adversario, y sabréis que Yo hago la diferencia entre los que Me sirven y los que Me odian.

 

“Y serán míos, dice Jehová de los ejércitos; en aquel día serán para mí joyas; Los perdonaré como un hombre perdona a su hijo que le sirve. Entonces regresarás y verás la diferencia entre los justos y los malvados; entre los que sirven a Dios y los que no le sirven”. (Malaquías 3:17,18)

 

 

NOVIEMBRE

 

¿Quién dijo que no he visto la maldad de los impíos y la injusticia de los malos? ¿Acaso no conozco lo profundo y lo oculto? ¿Quién podrá ocultar de Mí su rostro, y quién podrá huir de Mi presencia? Como caña que barre la tierra los desterraré de Mi presencia y como viento fuerte los sacaré de Mi territorio. El mal no prevalecerá por una afrenta a Mi presencia. No se mantendrá la injusticia, porque los justos por Mí serán honrados. No debilitéis vuestras manos ni cambiéis el ritmo de vuestras marchas, yo os conduciré a la victoria y os demostraré que Yo, el Señor, Soy el mismo y no cambio. No estoy castigando a Mis hijos, los estoy llevando a otro nivel.

 

“Nuestros padres nos disciplinaron por un corto período de tiempo, como mejor les pareció; pero Dios nos disciplina para nuestro bien, para que participemos de su santidad. Ninguna disciplina parece ser motivo de alegría en estos momentos, sino más bien de tristeza. Sin embargo, más tarde produce frutos de justicia y paz para aquellos que han sido ejercitados en ella. Por tanto, fortaleced vuestras manos débiles y vuestras rodillas débiles”. (Hebreos 12:10-12)

 

 

 

 

DICIEMBRE

 

Preparad los carros para la guerra y ensillad los caballos de guerra, porque Mis hijos no serán avergonzados en este tiempo ni los entregaré en manos de los enemigos. Entrena a tus hijos para luchar y afila sus espadas para luchar con destreza. Mi Palabra no cesará en vuestros labios ni Mis principios estarán ausentes de vuestra mente. Como el tefilín que está en la frente, y la mezuzá que está en los postes de las puertas, y como el talit que está en la cabeza, y el anillo del pacto en el dedo, no los dejaré solos, sino que los estableceré en el territorio, para que en este viaje de prueba no Me olviden ni nieguen Mi Santo Nombre en el día de la angustia. No les faltará la paz ni la prosperidad faltará a sus puertas. ¡Yo, el Señor, lo haré!

 

“¡Los hombres pueden preparar sus caballos para el día de la batalla, pero sólo Yahvé, el SEÑOR, es quien da la victoria!” (Proverbios 21:31)

 

Palabra recibida en octubre de 2023, en Sión.

¡FELIZ 2024! Disfruta cada milagro que el Eterno tiene preparado para ti y tu familia

bottom of page